ΦΥΣΙΚΗ
Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών
Από το βιβλίο «Φυσική» Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Ιωάννου Α., Ντάνου Γ. κ.α..
-
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ – ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ
1-1 Εισαγωγή. 1-2 Περιοδικά φαινόμενα. 1-3 Απλή αρμονική ταλάντωση. 1-5α Φθίνουσες μηχανικές ταλαντώσεις. 1-6α Εξαναγκασμένες Μηχανικές ταλαντώσεις. Από την 1-6β : Μόνο τις εφαρμογές του συντονισμού στις μηχανικές ταλαντώσεις 1-7 Σύνθεση ταλαντώσεων
-
ΚΥΜΑΤΑ
2-1 Εισαγωγή. 2-2 Μηχανικά κύματα. 2-3 Επαλληλία ή υπέρθεση κυμάτων. 2-4 Συμβολή δύο κυμάτων στην επιφάνεια υγρού. 2-5 Στάσιμα κύματα.
-
ΡΕΥΣΤΑ ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ
3-1 Εισαγωγή. 3-2 Υγρά σε ισορροπία. 3-3 Ρευστά σε κίνηση. 3-4 Διατήρηση της ύλης και εξίσωση συνέχειας . 3-5 Διατήρηση της ενέργειας και εξίσωση Bernoulli. 3-6 Η τριβή στα ρευστά.
-
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
4-1 Εισαγωγή. 4-2 Οι κινήσεις των στερεών σωμάτων. 4-3 Ροπή δύναμης. 4-4 Ισορροπία στερεού σώματος. 4-5 Ροπή αδράνειας. 4-6 Θεμελιώδης νόμος της στροφικής κίνησης. 4-7 Στροφορμή. 4-8 Διατήρηση της στροφορμής. 4-9 Κινητική ενέργεια λόγω περιστροφής. 4-10 Έργο κατά τη στροφική κίνηση.
-
ΚΡΟΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
5-1 Εισαγωγή. 5-2 Κρούσεις. 5-3 Κεντρική ελαστική κρούση δύο σφαιρών. 5-4 Ελαστική κρούση σώματος με άλλο ακίνητο πολύ μεγάλης μάζας. 5-9 Φαινόμενο Doppler.
Οδηγίες
-
Η ενότητα των κρούσεων (παρ.5-1 έως και 5-4) να διδαχθεί πριν από την ενότητα των ταλαντώσεων. Οι κρούσεις ως φαινόμενο χρησιμοποιούνται στις ασκήσεις και τα προβλήματα του βιβλίου στα κεφάλαια των ταλαντώσεων και του στερεού σώματος. Αν η διδασκαλία τους προηγηθεί τότε θα αποφευχθούν παλίνδρομες ενέργειες μεταξύ της χρήσης πλαστικών και ελαστικών κρούσεων.
-
Η ενότητα του φαινομένου Doppler (5-9) να διδαχθεί μετά τα Στάσιμα κύματα καθώς η διδασκαλία του αναφέρεται μόνο στα ηχητικά κύματα που είναι μηχανικά κύματα. Για τα φαινόμενα των κρούσεων καιDoppler δεν θα γίνεται αναφορά στα συστήματα αδρανειακών παρατηρητών.